Reklamační řád

Tento reklamační řád stanoví postup při uplatňování práv kupujícího z vadného plnění (reklamace) vůči prodávajícímu:

ALION HUNGARY Kft.
Kossuth Lajos út 79, 2161 Csomád, Maďarsko
DIČ / VAT EU: HU29160835
E-mail: info@alionshop.cz

Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek.


1. ZODPOVĚDNOST ZA VADY ZBOŽÍ

  1. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že při převzetí zboží nemá zboží vady ve smyslu § 2161 občanského zákoníku.

  2. Prodávající zejména odpovídá, že zboží:

    • odpovídá ujednanému popisu, jakosti a provedení,

    • je vhodné k účelu uvedenému prodávajícím nebo běžnému účelu daného typu výrobku,

    • odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku,

    • je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,

    • splňuje požadavky právních předpisů.

  3. Projeví-li se vada do 6 měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže se prokáže opak.

  4. Práva z vadného plnění může kupující uplatnit u vad, které se vyskytnou do 24 měsíců od převzetí zboží.
    U použitého zboží může být tato lhůta dle popisu zboží zkrácena až na 12 měsíců.


2. KDY NELZE VADU UZNAT

Právo z vadného plnění kupujícímu – spotřebiteli nevzniká, pokud:

  • vada vznikla běžným opotřebením,

  • vznikla nesprávným použitím nebo údržbou,

  • vznikla mechanickým poškozením,

  • vznikla neodborným zásahem,

  • kupující o vadě věděl již při převzetí,

  • zboží bylo prodáno za nižší cenu z důvodu vady, pro kterou byla cena snížena.


3. ZÁRUČNÍ DOBA

  • Záruční doba u spotřebního zboží je 24 měsíců.

  • U použitého zboží může být zkrácena na 12 měsíců.

  • Záruční doba běží od převzetí zboží kupujícím.


4. KDE A JAK UPLATNIT REKLAMACI

Kupující může reklamaci uplatnit těmito způsoby:


4.1. Reklamace poštou / kurýrem

Reklamované zboží zašlete na adresu:

ALION HUNGARY Kft.
Kossuth Lajos út 79
2161 Csomád
Maďarsko

Do balíčku vložte:

  1. krátký popis vady,

  2. kontaktní údaje (jméno, e-mail, telefon),

  3. kopii faktury / potvrzení o nákupu,

  4. informaci, jaké řešení požadujete (oprava, výměna, sleva, vrácení peněz).

Doporučujeme zboží zaslat doporučeně a pečlivě zabalit.


4.2. Reklamace přes Zásilkovnu / Packeta

Pokud bylo zboží původně doručeno na výdejní místo Zásilkovny, může kupující po předchozí dohodě s prodávajícím využít i zpětné zaslání přes Packeta:

ID pro vrácení / reklamaci: 98904166

Náklady na zpětné zaslání jsou účtovány podle pravidel dopravce (cca 89 Kč) a mohou být odečteny z případného vraceného plnění, pokud se tak strany dohodnou a odpovídá to právním předpisům.


5. OKAMŽIK UPLATNĚNÍ REKLAMACE

Za okamžik uplatnění reklamace se považuje den doručení reklamovaného zboží prodávajícímu společně s doklady a popisem vady.


6. ZPŮSOBY VYŘÍZENÍ REKLAMACE

V souladu s občanským zákoníkem může být reklamace vyřízena:

a) odstraněním vady (opravou)

pokud je vada odstranitelná.

b) výměnou zboží

pokud je vada neodstranitelná nebo se opakovaně vyskytne.

c) přiměřenou slevou z ceny

pokud kupující zboží ponechá a vada nebrání užívání.

d) odstoupením od smlouvy (vrácení peněz)

pokud vada brání řádnému užívání zboží nebo se opakovaně vyskytne.


7. LHŮTA PRO VYŘÍZENÍ REKLAMACE

  • Prodávající je povinen reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu,

  • nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, ledaže se s kupujícím dohodne na delší lhůtě.

Pokud tato lhůta marně uplyne, má spotřebitel právo:

  • odstoupit od smlouvy, nebo

  • požadovat výměnu zboží.


8. POTVRZENÍ O REKLAMACI

Prodávající vystaví kupujícímu při přijetí reklamace potvrzení o uplatnění reklamace, obsahující:

  • identifikaci prodávajícího a kupujícího,

  • datum přijetí reklamace,

  • popis zboží a uplatněné vady,

  • zvolený způsob řešení,

  • podpis pověřené osoby.

Po vyřízení reklamace obdrží kupující doklad o způsobu vyřízení reklamace.


9. NÁKLADY REKLAMACE

  • Kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním reklamace (§ 1924 NOZ).

  • Pokud se reklamace ukáže jako neoprávněná, může prodávající požadovat úhradu nákladů spojených se zasláním zpět kupujícímu.


10. REKLAMACE DOPRAVNÍHO POŠKOZENÍ

Kupující je povinen při převzetí zboží zkontrolovat:

  • neporušenost obalu,

  • úplnost zásilky.

Pokud je zásilka poškozena:

  • kupující nemusí zásilku převzít,

  • musí ihned vyhotovit zápis o škodě s dopravcem,

  • a následně informovat prodávajícího.

Pozdější reklamace mechanického poškození, které bylo rozpoznatelné při převzetí, nemusí být uznány.


11. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Tento reklamační řád nabývá platnosti dnem zveřejnění na webové stránce www.alionshop.cz.
Prodávající může reklamační řád měnit; změny se nevztahují na již uplatněné reklamace.

V Csomádu dne 14.04.2025
ALION HUNGARY Kft.